Afrikaanse gewenning begint - Reisverslag uit Accra, Ghana van Eline en Toon Sallaets en Radeur - WaarBenJij.nu Afrikaanse gewenning begint - Reisverslag uit Accra, Ghana van Eline en Toon Sallaets en Radeur - WaarBenJij.nu

Afrikaanse gewenning begint

Door: Toon en Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline en Toon

13 Januari 2010 | Ghana, Accra

We zitten hier ondertussen al een dikke week en voelen ons al helemaal thuis in de Afrikaanse wereld.

Gisteren hebben we contacten gelegd met onze 4 scholen waar we stage gaan geven.
Vanaf maandag beginnen we met onze eerste school.We gaan hier naar toe met de fiets. toch wel een kleine tocht van een uur.

Nu is er heel de maand de African Cup bezig. De boys in onze compound vinden dit fantastisch en zitten met zen allen voor de tv buiten naar de voetbal te zien. Grappig om te zien.

Nog steeds is het hier enorm warm,overdag iets van een 32 graden en 's nachts een goede 25 graden.

Internet in ons dorp is vrij beperkt en traag. In de big city kunnen we goed op het internet en ook foto's plaatsen. We proberen om er regelmatig enkele op te zetten.

Heel veel groeten

Toon en Eline

• 13 Januari 2010 - 11:34

Mamie:

Proficiat sportievelingen --> 2 uur fietsrally per dag in de volle zon! Nu nog een 'African Cup' balleke trappen met de boys. Veel succes met de eerste lessen!! Kijk al uit naar de eerste foto's. Dikke knuffel xxx

• 13 Januari 2010 - 12:01

T Hilde:

Olie de kuitspieren maar in ...XX

• 13 Januari 2010 - 12:03

Stéphanie:

Hey,

wow zeg wat een mooie foto's al :) fantastisch zalig lijkt het me daar :)
    Geniet er van. Hier gaat het gewone kdg leventje rustig door en is er niet echt veel te melden :)

xx

• 13 Januari 2010 - 16:10

Oma, Opa En Leen:

Mooie foto's. Dat is iets anders dan hier in het koude België. Eigenlijk zijn we wel jaloers. We ga

• 13 Januari 2010 - 16:15

Vervolg:

We gaan de soep opzetten om warm te krijgen. Dan gaan we zien of er een Afrikaan de gouden schoen krijgt. Jij krijgt alvast vele kussen van ons!!!

• 13 Januari 2010 - 16:57

Anne:

Fietsen jullie over verharde wegen ,of in los zand?Het is natuurlijk niet de beklimming van de Mont Ventoux,en jullie zijn nog jong en kwik.Veel succes in de schooltjes !Dikke kus,moeke x

• 13 Januari 2010 - 19:58

Anneleen:

...maar achteraf ga je wel met onze willem de Ventoux mee op moeten!

• 13 Januari 2010 - 20:04

T Hilde:

Eline,je zal even niks van ons horen want wij gaan ook naar Afrika vanaf volgende week : Z AFrika, Namibie, Botswana en Zimbabwe...
    we kunnen misschien eens afspreken voor ne koffieklatsj ...:):)Tot na half februari. XXX.

• 13 Januari 2010 - 20:04

• 14 Januari 2010 - 13:39

Nonkel Koen:

Al dat sporten in het verleden gaat dan toch nog voor iets goed geweest zijn, en vanaf maandag op zijn afrikaans verplaatsingen maken.Het gaat jullie heel goed dikke knuffel. Koen

• 14 Januari 2010 - 19:58

Els:

hej mensen, knap dat jullie dit avontuur aangaan, ik hoop en wens dat het een mooie ervaring wordt. Zullen we al een datum prikken voor de afterparty?
    gniet ervan hé
    hoe is 'kus' in het ewe?
    ik wrijf al met mijn neuske tegen uw neuske, de lierse versie is misschien te shokkerend voor zij die niet ingewijd zijn.
    Dàààg

• 16 Januari 2010 - 14:01

Farah :

Ik ben gellukig dat je goed aangekomen bent.
    Ik heb met Ludo naar je foto's gezien en zij zijn heel mooi. Veel plezier in Ghana en tot snel.
    kusje
    Farah

• 16 Januari 2010 - 19:09

Pol:

Hallo Toon,

't Is niet mooi maar ik ben een beetje jaloers op je. Dit zou ik ook zeer graag doen. Denk eraan, breuken leer je ze best aan met chocolade! Dat vergeten ze nooit.Geniet ervan!
    Je meester van het tweede leerjaar.

• 17 Januari 2010 - 17:07

Iske:

Hoi Toon,

Genieten van u geweldig avontuur dat net begonnen is en waarvan er u nog veel te wachten staat! Trek u ogen maar goed open en geraak maar lekker ingeburgerd daar! Veel succes met de eerste werkdag! Maak er gewoon het beste van en veel foto's trekken :)!
    Groetjes en veel liefs
    Iske

• 19 Januari 2010 - 19:40

Ann:

Dag mannen van het avontuur,
    Jaja, ik ben wel mee met dat mooie weer en de ongetwijfeld prachtige ervaring die jullie daar op doen. Geniet ervan en breng de belevenissen maar mee om te delen met de thuisblijvers.
    Toitoi voor maandag...smeer jullie beentjes maar in ;-)

• 21 Januari 2010 - 16:48

Joris :

hallo alles goe daar
    ja ik heb op me laten wachten maar dat kwam om dat ik het ni vond
    alle groetjes he joris

• 24 Januari 2010 - 09:43

Broer Michiel:

Eline! We zijn gisteren gaan eten in Huisnummer 95, lekker en gezellig daar! Wel amper iets van pasta te vinden op de kaart :-). Maandag mijn laatste examen, eindelijk! Steek je beide Ghanese duimen in de lucht voor me? Steven is bijna daar! Veel plezier nog! dikke kus, broer

• 24 Januari 2010 - 14:38

Oma En Opa:

Vandaag zondag,ben je al naar een dienst in de kathedraal geweest?Hoe was jullie eerste kennismaking met de klasjes?Allemaal vragen die ons bezig houden.Hier is het koud en druilerig brrr.Heb je onze berenknuffels aangekregen?Zo niet dan hier een dikke knuffel.Groetjes en ook aan de anderen.

• 28 Januari 2010 - 18:24

Broer Michiel:

Ghana naar de finale! Feestje daar zeker? :-)

• 29 Januari 2010 - 10:41

Eline: