3 weken verder - Reisverslag uit Accra, Ghana van Eline en Toon Sallaets en Radeur - WaarBenJij.nu 3 weken verder - Reisverslag uit Accra, Ghana van Eline en Toon Sallaets en Radeur - WaarBenJij.nu

3 weken verder

Door: Toon en Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline en Toon

29 Januari 2010 | Ghana, Accra

Hallo Jovo`s

Terwijl wij hier zitten in een temperatuur van 30 graden zitten jullie daar te rillen.
Daarom een bericht om jullie op te warmen.

We hebben al les gegeven in 2 scholen en dit was een heuse ervaring. In de ene school konden de kleuters bijna niets, in de andere school kan je het niveau vergelijken met een 1ste of 2de leerjaar.

Dames en Heren: Ghana speelt de finale van de Afrika Cup tegen Egypte. Deze zondag vraag ik jullie allemaal om een kaarsje te branden voor Ghana. Dan zal het hier een heftig feesje zijn.

Morgen (zaterdag) zijn we uitgenodigd op een begrafenis van de tante van Toge Debresu van Dafor. Dit is de koning van het dorp waar we onze eerste stageweek hebben gedaan.

Voor de rest gaat alles hier zer goed met ons en we wensen jullie allemaal warme groeten toe.

Toon en Eline alias Fo Kofi en Davi Awa

• 29 Januari 2010 - 11:14

Mamie:

Hey Davi Awa

Ik brand elke avond een kaarsje voor Ghana en hopelijk kunnen jullie een voetbalfeestje bouwen met het Ghanees voetbalteam! Dikke berenknuffel xxx

• 29 Januari 2010 - 11:36

Els:

Hi Folks, allez goe gedaan van Ghana zeker, zijn ze daar ook zo voetbalgek als hier? Blij nog iets van jullie te lezen, hier is het snottepieten-alom, gevolg van inderdaad ietsiepietsie frisser dan wat jullie ondertussen gewend zijn.
    Hou je goed, tot de volgende! XXXXXXXXXX

• 29 Januari 2010 - 19:18

Dries:

Mister Fo en Miss Davi!

Bedankt voor de warmte, ik zal ze vanaf morgen nodig hebben in Finland :-)

Valt het mee om in het Engels les te geven? Verstaan de kindjes wat jullie allemaal willen doen?

Geniet van het lesgeven, groetjes van Ablay Faye

• 29 Januari 2010 - 20:32

Oma En Opa:

We zijn altijd blij je even te horen.Want jij in Ghana en morgen Dries in Finland,het wordt stil in Lier.Opa is nu naar Bergen-Lierse aan't kijken,dus hij verstaat de voetbalgekte ginder bij jullie.we duimen voor Ghana,en dan een leuk feest.knuffel Oma Opa

• 29 Januari 2010 - 21:00

Anne:

dikke dankuwel voor de warme groeten,die kunnen we hier zeker gebruiken(hatsjoem).Normaal ben ik geen voetbalfan,maar nu duim ik a volonté voor Ghana,wel niet te zat daar hé!Dikke kus,moeke xxxxx......

• 30 Januari 2010 - 17:50

Liselotte :

ik supporter voor Egypte(grapje)
    neem wat warmte mee ,we kunnen het goed gebruiken

• 31 Januari 2010 - 12:34

Bart Radeur:

Hallo Fo Kofi en Davi Awa,

Hoe oud zijn deze kleuters waar jullie les aan geven ? Zijn het kleine klasjes of komt heel het kleuterdorp bij jullie de lesjes volgen? Hoe is jullie dagindeling , vergelijkbaar met Belgie of op zijn Afrikaans ? En 's avonds zware filosofische avonden of alleen maar voetbalgekte.Toon, hoe moeten we zo een Afrikaanse begrafenis voorstellen? Genoeg gevraagd voor vandaag , gisteren Dries gaan uitzwaaien op de luchthaven , gewonnen met den Bridge en zodadelijk een lekkere winterwandeling gaan maken .Fo en Davi geniet van jullie Afrikaans avontuur bezoek zoveel mogelijke plaatsen daar , ga zwemmen in de oceaan en doe andere zotte dingen ,genieten maar , groetjes vanuit het winterse Lier , Bart.

• 31 Januari 2010 - 18:33

Anne En Oma:

diep bedroefd om het verlies van Ghana in de africacup,we hebben de vlag al binnen gehaald.Maar onze sympathie blijft voor Ghana.knuffels,oma en moeke xxxxxxxxx

• 31 Januari 2010 - 18:37

Korneel:

Amai zotjes

• 02 Februari 2010 - 10:18

Anne:

hey lieve Fo kofi,geniet van jullie vakantieweek!Dit is weeral een unieke ervaring om in zo'n prachtig land rond te trekken,we zijn benieuwd naar jullie verhalen.kus moeke xxxx.....

• 03 Februari 2010 - 11:08

Moeke En Jan:

moeke: fijn te lezen dat alles vlot verloopt en dat je je goed thuisvoelt.
    jan: tof wat je daar allemaal meemaakt. ik krijg er de nostalgie naar Africa van. hou je haaks

• 03 Februari 2010 - 20:53

Oma En Opa:

Hallo Fo Kofi of wat het ook mag betekenen.
    Jullie hebben nu een week vakantie!Stage noemen ze dat!wanneer is de volgen vakantie?Het is maar om te plagen,dat snap je wel.
    Nu ben je aan't rondtrekken?Heb je al mooie natuur gezien?Ik heb begrepen dat het daar groener is dan in Senegal.Slaapze,(slaap je
    goed ondanks de warmte?
    Knuffels Oma Opa xxxxxxxxx

• 04 Februari 2010 - 11:18

Fanny:

Heelaaa!! amai te gekke namen ;) gelle ziet daar echt vanalles op korte tijd! maar jammer da er zo weinig foto's van op jullie site komen :D hinthint!
    hier gaat het zijn gewone stressy gangetje en khoop dat het daar allemaal veel relaxter gaat! ;) tot de volgende

• 05 Februari 2010 - 19:26

Liselotte :

jammer dat Ghana verloren is geef maar goed les

• 07 Februari 2010 - 21:57

Stephanie:

Hoe is het ginder met onze tweed kd(ne)gertjes :p

valt het wat mee:p niet te warm/te koud :p hopelijk genieten jullie van elke ervaring die jullie meemaken, ik wacht net als fanny op foto's ben heel benieuwd hoe levendig jullie er nog uit zien. valt de stage enzo ook mee? we zullen het wel lezen in de volgende blog hopelijk.

dikke zoen

• 08 Februari 2010 - 08:24

Broer Michiel:

Eline, ik heb mijn theoretisch rijbewijs! Nu staan we weer gelijk :-). Zalig daar zeker nu Steven even op bezoek is? Ondertussen is Céline ook bij ons en het is een toffe. Tot horens! Dikke zoen! Michiel

• 08 Februari 2010 - 17:58

JORIS:

HEY TOON EN CO ALLES GOE
    BIJ ONS WEL
    GROETJES JORIS

• 08 Februari 2010 - 20:17

Oma En Opa:

Hallo Toon,wanneer horen we nog eens iets van jou en je maats.Wij hopen dat je een fijne week hebt gehad.Hier gaat het weer terug vriezen.Maar nog liever kou dan het vuile mistige weer van de voorbije dagen.Stuur wat warmte en zon op en we zullen je heel dankbaar zijn.Dikke knuffels Oma Opa

• 10 Februari 2010 - 14:28

Joris:

Hallo Toon, het is hier weer aan het sneeuwen en nog altijd alles goed

groetjes Joris

• 10 Februari 2010 - 16:39

Tante Lus En Paul:

Hoi Toon,
    Wij volgen met veel plezier jullie belevenissen in het warme Ghana! Dank voor de mooie foto's. Geniet ervan en geef je ogen de kost! Hier blijft het maar sneeuwen! Veel Lierse groetjes van Lus&Paul

• 10 Februari 2010 - 22:55

Korneel:

Toon, kzen deze morgen op menne zak gegaan na 50 meter. De sneeuw komt onze oren uit. Amuseerdu nog daar mateke!
    ciaokes

• 12 Februari 2010 - 16:15

Broer Michiel:

Eline, kben geslaagd op al mijn examens! Jihaa! Morgen is het streekbierenavond én afscheidsfeest op de Scouts. Amuseer je nog daar met Steven!