4 dagen Ghana - Reisverslag uit Lier, België van Eline en Toon Sallaets en Radeur - WaarBenJij.nu 4 dagen Ghana - Reisverslag uit Lier, België van Eline en Toon Sallaets en Radeur - WaarBenJij.nu

4 dagen Ghana

Door: Toon en Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline en Toon

08 Januari 2010 | België, Lier

Hej allemaal,
dit wordt ons eerste bericht vanuit Ghana.
We zijn goed aangekomen tijdens een temperatuur rond de 33 graden, lekker warm dus.

Wat hebben we in deze 4 dagen nu al uitgestoken? We hebben Kpando leren kennen en zijn langs alle belangrijke plaatsen gezeest.
We zijn al langs de plaatselijke schooltjes geweest en hebben er hier 4 uit geselecteerd.
We hebben de plaatselijke horeca al gesponsord, het Star bier is zoals Stella.De plaatselijke muziek die erbij hoort is ook geweldig. Big Booty Girl, Bumper to Bumper,... We zijn al helemaal mee.

We leren elke dag nieuwe mensen kennen en het is op zich al een opdracht om alle namem te onthouden, we maken er een kleine sport van.
Ook zijn we elke avond aan het proberen om emkele woorden Ewe te leren, enkele voorbeelden:

Djo: ga
Va: kom
Mbo: geit
Pakpaloe: vlinder

En met deze laatste ga ik eruit:

Dodo Nenjo (slaapwel) en tot de volgende keer

Toon en Eline

• 08 Januari 2010 - 22:19

Marjolein:

Klinkt allemaal al geweldig!

Dodo nenjo en tot schrijfs xx

• 09 Januari 2010 - 00:47

Dries:

Big Boorty Grils, ik hoor dat alles goed gaat!
    Als je reeds het woord geit kunt zeggen in de plaatselijke taal, dan zit het snor :)

Doe dat verder nog goed daar!

Groetjes uit het koude België waar de geitjes en de vlinders hun winterslaap houden!

• 09 Januari 2010 - 10:16

Anne:

We zijn hier al helemaal gerust na jullie berichtgevingen.Momenteel sneeuwt het hier,om over contrasten te spreken.Doe zo voort en geniet...Dikke knuffel x

• 09 Januari 2010 - 11:21

Leen En Roselien:

Die temperatuur ginder maakt ons stikjaloers. Met drie paar dikke sokken heb je hier nog koude voeten. Genieten dus maar ginder! Dikke kus!

• 09 Januari 2010 - 12:57

Korneel:

Goe bezig!

• 09 Januari 2010 - 18:59

Isabelle:

Heyla!!

Leuk om het zo allemaal te horen.
    Geniet er nog van!!

xXx

• 10 Januari 2010 - 10:17

Luc En Fabienne:

Dat klinkt allemaal schitterend. Geniet er met volle teugen van. Wij kijken al uit naar het volgende berichtje.
    Veel plezier

• 10 Januari 2010 - 14:39

Oma Opa:

Hallo Toon,
    Leuk om je verslag te lezen.Over de schooltjes,over de taal en de plaatselijke horeca en muziek.We volgen je met veel belangstelling.Hier is alles o.k,alleen koud ,Opa kan dus niet buiten.Nog een dikke knuffel van ons.Groetjes aan je reisgenoten.

• 11 Januari 2010 - 06:17

Mamie:

Hey pakpaloetje, fijn je te lezen! Nog even oefenen en jullie geven les in het Ewe! Dikke kus

• 11 Januari 2010 - 21:36

Bende Van Brussel:

Beste Toon,

We sturen je een paar sneeuwballen om af te koelen als het nodig is!!
    Ze zijn slechts beperkt houdbaar en het is niet toegestaan ze af te vuren op de Mbo!

Besos
    Anneleen, Rocío en Koen

• 12 Januari 2010 - 11:49

Sandy:

Hey buddy!

Blijkbaar hebben jullie het daar wel naar jullie zin!! Maar dat had ik wel verwacht, jou zie je (bijna) altijd glimlachen!! Doe dat goed daar en weet dat het thuisfront jullie zéker niet vergeet en graag af en toe wat van jullie weet!!
    Groetjes!!! en veel sneeuwvlokjes van hier tot ginder!